بی‌غم: شانس حضور در جمع چهار تیم را داریم

اخبار جام جهانی بی‌غم شانس حضور در جمع چهار تیم را داریم

گزارش اخبار جام جهانی: حمید بی‌غم، از مربیان موفق فوتسال ایران و حالِ حاضر مس سونگون ورزقان، نظرات خود را پیش از دیدار تیم ملی برابر ونزوئلا در مصاحبه با خبرنگار ما مطرح کرده است. برای ادامه مطلب با سایت اخبار جام جهانی همراه باشید.

شاگردان شمسایی خود را برای نخستین جدال از مرحله گروهی جام جهانی 2024 برابر ونزوئلا نماینده سوم قاره آمریکای جنوبی آماده می‌کنند و جامعه فوتسال مشتاقانه و امیدوارانه منتظر نمایش بازیکنان تیم ملی در آوردگاه بزرگ هستند. در فاصله یک روز تا آغاز مسابقه، خبرنگار ما مصاحبه‌ای را با حمید بی‌غم از مربیان موفق فوتسال ایران و فعلی تیم مس سونگون ورزقان داشته است. بی‌غم که منتظر عملکرد دو ستاره خود علی‌اصغر حسن‌زاده و بهروز عظیمی در جام جهانی است، بر این باور هست که تیم ملی پتانسیل و شایستگی حضور در جمع چهار تیم نهایی جام جهانی 2024 را دارد.

*در ادامه، گفت‌وگوی خبرنگار “ورزش سه” با حمید بی‌غم را خواهیم خواند و این مربی همانند بسیاری از کارشناسان و مربیان نسبت به دوران آماده‌سازی تیم ملی انتقاد کرده است و همچنین حریفان گروهی ایران را نسبت به اطلاعاتش ارزیابی نموده.*دوران آماده‌سازی به هیچ وجه قابل قبول نبود؛
شرایط آماده‌سازی تیم ملی فوتسال به هیچ عنوان قابل قبول نبود. دیدارهای تدارکاتی برای جام جهانی باید بیش از دو مسابقه باشد و همچنین چند اردوی آماده‌سازی در سایر کشورها و بازی با تیم‌های بزرگ که عیار و آمادگی بازیکنان را مشخص می‌کرد. همان چیزی که تمامی تیم‌های حاضر در جام جهانی رعایت کردند و متاسفانه تیم ملی در آن ضعیف عمل کرد. اگر تیم ملی در مرحله گروهی نتایج خوبی را کسب کند، قطعا در مسابقات حذفی چشم‌گیرتر و آماده‌تر ظاهر می‌شود و تا حدودی باید عرض کنم، سه بازی گروهی باید ایران را آماده دوئل‌های مهم‌تر کند. اگرچه حریفان تیم ملی، آن‌طور که صحبت و کارشناسی می‌شود، چندان هم ضعیف و بی‌زهر نیستند. اما واضح است که در حد و اندازه تیمی مثل ایران نخواهند بود.* این بازیکنان توانایی درخشش در جام جهانی را دارند؛
به عقیده من و شاید هر مربی دیگر، بازیکنان دیگری هم شایستگی حضور در تیم ملی را داشتند. اما طرز فکر، تاکتیک، برنامه‌ریزی و اعتقاد یک مربی نسبت به همکار خود متفاوت است. بازیکنان فعلی قابل احترام هستند و توانایی درخشش در آوردگاه بزرگ را دارند. چند بازیکن با تجربه که با سابقه در جام جهانی که از ستاره‌ها محسوب می‌شوند. امیدوارم شمسایی با انتخاب‌هایی که کرده، بهترین عملکرد را ارائه بدهد.

*حریفان پتانسیل برتری برابر تیم ملی را ندارند
از بازی‌های بزرگ تدارکاتی و رسمی حریفان ایران اطلاعاتی دارم. چند بازی آن‌ها را در گذشته و اخیرا تماشا کرده‌ام. باوجود اینکه پیشرفت در فرانسه بسیار زیاد بوده و همچنین ونزوئلا که دیگر یک تیم معمولی نیست، اما هیچ‌کدام نسبت به قدرت ایران پتانسیل و قابلیت برتری برابر تیم ملی را ندارند. تیم ملی ایران از بازیکنان تکنیکی و بزرگی بهره می‌برد. با این حال نباید فراموش کرد که بازی‌های ابتدایی در هر تورنمنتی همیشه سورپرایزهایی را به همراه داشته است و نتایجی رقم خورده که قابل تصور و پیش‌بینی نبوده. امیدوارم چنین شگفتی‌هایی برای ایران پیش نیاید ولی امیدوارم تیم ملی با یک استراتژی درست و منطقی با پیروزی‌ مرحله گروهی جام جهانی را پشت‌سر بگذارد.

*شانس حضور در جمع چهار تیم نهایی را داریم
تیم ملی ایران شایستگی و توانایی تکرار موفقیت تاریخی را دارد. بازیکنان بزرگ و برجسته‌ای را تیم ملی در اختیار دارد که از لحاظ فنی جزء بهترین‌های فوتسال در جهان هستند. اگر دوران آماده‌سازی خوبی را داشتیم، حتی می‌توانستیم به قهرمانی در جهان دل ببندیم. با تمام این تفاسیر و حضور ایران در سید یک برای اولین‌بار در تاریخ که حریفان گروهی را نسبت به دوره‌های گذشته معمولی‌تر کرده، اگر با قرعه خوش شانسی در مرحله حذفی روبه‌رو شویم که از حالا می‌توان حدس زد که مسیر چگونه پیش می‌رود، بدون شک شانس حضور در چهار تیم را خواهیم داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا